Možnosti, pravidla, kontakty ...
Cílovou skupinou jsou osoby se sluchovým postižením, které zamezuje běžné komunikaci s okolím bez pomoci jiné osoby.
Všem klientským skupinám jsou služby poskytovány bezplatně.Ambulantní tlumočnické služby
Pondělí 13:00 – 17:00Středa 9:00 – 17:00
Čtvrtek 9:00 – 12:00
Ambulantní tlumočnická služba je uživatelům poskytována ve Spolku neslyšících Břeclav, ul.17. listopadu 1a, Břeclav (Dům školství – 2. patro).
Terénní tlumočnické služby
Pondělí 8:00 – 17:00Úterý 8:00 – 17:00
Středa 8:00 – 17:00
Čtvrtek 8:00 – 17:00
Pátek 8:00 – 12:00
Terénní tlumočnická služba probíhá mimo prostory organizace, na místech předem sjednaných klientem, u lékaře, na úřadě, u zaměstnavatele ...
Možnosti objednání tlumočení
Osobně, telefonicky nebo SMSkou
Osobně: v kanceláři SNBE-mailem: snbreclav@seznam.cz
Webkamerou: Skype: snbreclav
Ambulantní úřední hodiny
Pondělí 13:00 - 17:00Středa 9:00 - 14:00
Čtvrtek 9:00 - 12:00
Telefonní kontakt na pracovnice:
Bc. Noema Čapková - 722 719 101, 727 879 624 (tel. + SMS)Mgr. et Bc. Lenka Doušová - 777 885 460 (pouze SMS)
Bc. Marcela Žáková - 607 628 910 (tel. + SMS)
Pravidla objednání terénního tlumočení:
Doporučujeme, aby klient sjednal tlumočení v okamžiku, kdy se dozví, že bude službu potřebovat. Zvýší se tím pravděpodobnost uspokojení požadavku klienta. Např. pokud je klient objednán na kontrolu k lékaři za měsíc, od určitého data, je pro něj nejvýhodnější, sjednat si tlumočnickou službu co nejdříve od doby, kdy se o potřebě tlumočení dozvěděl. Tlumočník si tak může tento termín zarezervovat pro daného klienta. Pokud klient sjedná tlumočení tzv. „na poslední chvíli“, může se stát, že již pro danou dobu bude naplněna kapacita služby.
Ve zvoleném způsobu objednání klient sdělí tyto důležité informace:
- datum a čas tlumočení
- přesné místo, kde se klient s tlumočníkem setkají
- předpokládanou dobu délky tlumočení
- co bude předmětem tlumočení (návštěva u lékaře, právníka, osobní jednání, na úřadech, ve škole, apod.)
Pro objednání můžete využít formulář níže.
Pokud nemůžete přijít na objednaný termín tlumočení (např. z důvodu nemoci),
IHNED to prosím oznamte tlumočníkovi!
Tlumočnickou službu poskytujeme na principech:
- úcty k člověku
- podpory samostatnosti a nezávislosti
- respektování vlastní volby uživatele
- respektování soukromí uživatele
- diskrétnosti a zachování osobních údajů dle zákona 102/2000Sb.
- respektováním etického kodexu pracovníků (viz. níže)
- respektováním zásad komunikace s neslyšícími (viz. níže)
- flexibility
- přizpůsobování poskytovaných služeb potřebám uživatel
- vzájemné tolerance a důvěry
Tlumočnické služby dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, § 56
- 1/ Tlumočnické služby jsou terénní, popřípadě ambulantní služby poskytované osobám s poruchami komunikace způsobenými především smyslovým postižením, které zamezuje běžné komunikaci s okolím bez pomoci jiné fyzické osoby.
- 2/ Služba podle odstavce 1 obsahuje tyto základní činnosti:
- a/ zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- c/ pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Klienty Tlumočnické služby jsou tyto skupiny uživatelů:
- neslyšící a nedoslýchaví občané preferující při komunikaci se slyšícím okolím znakový jazyk nebo znakovanou češtinu
- ohluchlí a nedoslýchaví lidé komunikující především pomocí mluvení, odezírání a psaného projevu